keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Pipo päähän pakkasella!

Kyllä on taas tuullut ja tuiskuttanut, niin että tukka lähtis päästä, ellei olisi pipoa.
Silti näkee ihmisiä jopa ajavan polkupyörällä ilman pipoa!
Palelee jo pelkkä näkeminen.
 Itse vedän pipon korville ja melkein silmillekin ja vielä hupun päälle.
Sitten on melkein jo lämmin.


Muutama pipo on tullut neulottua;
 itselle, lapsille ja ystäville.

On neulottu lapsille toive-pipoja peliteemojen ja leffojen mukaan.

TriForce

Zelda

Yoshi

Doctor Who

Pacman

Minion
Rintasyöpään sairastuneelle ystävälle Pink Ribbon- pipo lämmikkeeksi.


Heijastin langasta muksuille ulos pipot, jotta näkyvät lumileikeissään.


Kypärämyssy talvipyöräilyä harrastavalle pojalleni.


Minun oma lempipiponi on yksi monista Hermionen käyttämistä pipoista Harry Potterissa.
Ihana pitsineulos pipo. Minun ns. kaupunki pipo.


Kotona ulkoillessa sitten on toisenlainen pipo.


Ideat pipoihin löytyvät milloin mistäkin; 
Ihanasta langasta, jonkun toiveesta tai vaan kuvasta.
Ja netti on täynnä mitä ihanempia ohjeita.....

Pidätkö sinä pipoa silläkin uhalla, että on sitten päätämyöden.kampaus? 

Minä pidän 
ja niin pitävät muuten lapsenikin, kun äiti käskee!


- Satu -

22 kommenttia:

  1. Ihania pipoja olet tehnyt! Samaa olen ihmetellyt, että jopa niillä kovilla pakkasilla ihmiset kulkivat ilman pipoja, en voi käsittää, kun tuntuu, että pipo päässäkin päätä paleltaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Pipoja on vaikka millaisia, luulis löytyvän mieleinen. Tietty kampaus on sitten sitä luokkaa ;) No mullaonkin tukka aina letillä tai ponnarilla tai jollain sykeröllä....

      Poista
  2. Hienoja!
    Kunpa minulle sopisikin pipo. Vaan ei sellaista sopivaa ole vielä tullut vastaan. Kokeiltu kyllä on :D. Lapsille sentään pipo päähän pakkasella. Itse suojaudun pannalla ja kunnon hupulla. Paljaalla päällä järki jo jäätyisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Uskon, että jokunlainen kiva pipo on sinullekin olemassa!
      Itse olen aikaisemmin ollet sitä mieltä, ettei minulle ole sopivaa pipoa vaan vain panta ja iso huivi/huppu. Lopulta löyty vaan pistin sen pipon päähän, kun ei enään pärjännyt ulkona lasten touhuissa mukana pelkällä pannalla :)

      Poista
  3. Sukat oli tosi ihania ja nämä pipot kanssa. Olet tosi lahjakas! Harrastetaanko Suomessa arm knittingiä? Mulla on semmonen projekti suunnitteilla ens viikonlopulle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anni <3 Mummi minut joskus neulomisen saloihin opetti ja äiti jatkoi opettamista. Kiitos heille!
      Arm knittingistä olen kuullut ja törmännytkin sen ohjeisiin, mutta itse en ole vielä kokeillut, enkä 'hurahtanut' siihen ;) Kiva kun kokeilet, niin saamme varmaan asiasta postauksen, ehkä sitten innostun minäkin kokeilemaan ;)

      Poista
  4. Oi siellä on puikot olleet taas kovassa käytössä. Ihania pipoja <3

    VastaaPoista
  5. OOh ihania, kateudesta vehreänä tuijottelen täällä, kaikki kelpaisi, mutta Hermione ja Minion käyttäysin! <3 Kivaa päivää ja kiitos niin anteeksi hauskasta kommentista blogiin, oli pakko lukea se miehellekin. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Kiitos. No uskalsinkirjoittaa kun tiesin, että ymmärrät yskän ;) Tässä tsemppaan itseäni seuraavaan täydelliseen koitokseen :)
      Toi Minion on ihan vain kokeilu, en ihan tyytyväinen, mutta haaveilen jo toisenlaisesta Hermionen piposta :)
      Älä huku lumeen <3

      Poista
  6. Eikä miten taitava neuloja olet! Vautsi mitä pipoja! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;) Kiitos kamalasti, ihan tässä punastuu <3

      Poista
  7. Voi miten ihania pipoja vaikka mistä aiheista; varmasti tulee pidettyä, kun on ihan lempiaiheista tehtyjä :-) Mulla on niin iso pää, ettei tahdo pipoja löytyä, mutta näillä pakkasilla on pakko ollut lainata isännän pipoa, kun koirien kanssa metsään lähtee :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos,
      Isännällä on ainakin yksi hitsin hyvä pipo ;)

      Poista
  8. No on kyllä niin hienoja pipoja! Olet taitava käsistäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mä vaan tykkään niin neuloa <3

      Poista
  9. Hienoja pipoja <3 Vähän olen kahdn vaiheilla, joko uskallan kaivaa kutimet esiin vai vieläkö tuota tenniskyynärpään rasittamaa kättä pitäisi lepuuttaa... Syyskuulta asti olen ollut ilman kutimia, alkaa käydä hermon päälle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuija <3. Tenniskyynärpäätä minulla ei ole ollut, mutta jännetupintulehdus kyllä. Hirvee riesa, kun ei voi oikein tehdä mitään :/ sain käteeni lastan, jota jaksoin pitää päivän, hidasti ja haittas ihan kaikessa :)
      Tsemppiä kokeiluun!

      Poista
  10. Ihania pipoja oot tehny. Mä pidän pipoa aina varmaan ekana koko kaupungissa. Oon eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksi. Tuuhan kylään Aurinkokujalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ja tervetuloa. Täytyykin heti käydä vilkaisemassa :)

      Poista

Kiitos kun viitsit kommentoida, ne todella luetaan ja ne piristävät!